• PSP Mniszek

Copyright 2024 - Custom text here

W dniach 4 – 5 maja 2022 r. uczniowie klas IV-VI pod opieką wychowawców wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego. Każdy uczeń z niecierpliwością czekał na ten dzień.

Pierwszego dnia, w towarzystwie przewodnika, przeżywaliśmy żywe lekcje historii, poznawaliśmy zabytkowe obiekty Krakowa i słuchaliśmy barwnych opowieści. Podziwialiśmy Wzgórze Wawelskie, zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską i wspinaliśmy się na wieżę, gdzie każdy mógł dotknąć Dzwonu Zygmunta. Kolejnym punktem tego dnia było zejście do Grobów Królewskich w krypcie świątyni. Z Wawelu grupa udała się na ulicę Jagiellońską, gdzie znajduje się Collegium Maius – pierwsza siedziba Akademii Krakowskiej. Zwiedziliśmy także Sukiennice i Barbakan, podziwialiśmy Ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim oraz odwiedziliśmy smoka wawelskiego. Uczniowie mogli również zakupić pamiątki z Krakowa.

Drugiego dnia udaliśmy się do najmniejszego parku narodowego w Polsce – do Ojcowskiego Parku Narodowego. Podczas wycieczki zwiedzieliśmy Ruiny Zamku w Ojcowie, który został wzniesiony przez króla Kazimierza Wielkiego.  Kolejnym punktem naszej wyprawy był spacer do bramy Krakowskiej i dalej doliną Prądnika, która zachwyca architekturą, formacjami skalnymi, jaskiniami zwłaszcza podczas pięknej jesiennej pogody. Uczniowie wspięli się również na Jonaszówkę, skałę zwaną również Grubym Jankiem. Był też mały odpoczynek przy Źródełku Miłości. Uczniowie podziwiali także Igłę Deotymy i dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o Hodowli Pstrąga Potokowego. Na koniec wycieczki wspięliśmy się na wzgórze zamkowe w Pieskowej Skale by bliżej przyjrzeć się Maczudze Herkulesa. Po Ojcowie oprowadzała nas wspaniała przewodniczka, opowiadając uczniom wiele ciekawych historii i legend związanych z tym parkiem.

Wycieczka bardzo się podobała. Była ona dla wszystkich dużym przeżyciem. Wyjazd okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii Polski. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.