Copyright 2024 - Custom text here

Dnia 04.04.2023r. na godzinie z wychowawcą uczniowie klasy 7 odbyli wirtualną podróż po świecie z wykorzystaniem okularów VR. Okulary te zostały zakupione w ramach projektu #Laboratorium Przyszłości. Na początku lekcji uczniowie obejrzeli krótki film o wirtualnej rzeczywistości oraz wysłuchali instrukcji prawidłowego korzystania z gogli VR. Później przenieśli się w wirtualny świat. Dzięki temu, przy wykorzystaniu okularów VR mogli siedząc w sali lekcyjnej pozwiedzać wiele miejsc. Były to między innymi: Madryt, Dubaj, Londyn, a także Paryż. Można było też wirtualnie popływać w głębinach morskich. Ta godzina z wychowawcą w innej odsłonie zachwyciła uczniów i teraz z niecierpliwością czekają na kolejne lekcje. Jesteśmy zadowoleni, że nowe technologie są dostępne dla naszych uczniów i możemy z nich korzystać.

Dnia 29 maja 2023r. uczniowie klasy V podczas lekcji matematyki korzystali z tablicy multimedialnej oraz drukarki 3D. Najpierw uczniowie oglądali film ze strony gwo.pl, później wybrali graniastosłup do wydruku 3D. Podczas zajęć uczniowie na bieżąco monitorowali przebieg drukowania modelu bryły. Podczas lekcji wykonano zdjęcia aparatem fotograficznym zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

 

Dnia 9 marca 2023r. uczniowie klasy IV podczas lekcji matematyki korzystali z tablicy interaktywnej, gdzie w aplikacji Matlandia oraz na platformie Learning Apps rozwiązywali ćwiczenia interaktywne dotyczące ułamków. Podczas zajęć robiono zdjęcia aparatem fotograficznym zakupionym z programu Laboratoria Przyszłości.

Od początku roku szkolnego 2022/2023 roku aparat fotograficzny ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości posłużył nam do dokumentowania wycieczek szkolnych, imprez i projektów:

Wykorzystanie interaktywnego monitora uatrakcyjnia zajęcia, pozwala uczniom przyswajać wiadomości w inny, ciekawszy sposób. Dzięki monitorowi, uczniowie mogą oglądać filmy edukacyjne, wykonywać ćwiczenia, aby powtórzyć wiadomości a także wyświetlać przygotowane przez siebie prace.

 

Zobaczyć Mur Chiński lub Dubaj – miasto marzeń i luksusu, poznać Układ Słoneczny od wewnątrz, zobaczyć jak w organizmie przepływa krew, odbyć podróż na inną planetę, czy też przenieść się w tropikalny świat dzikich zwierząt pływając z rekinami? Czy to science-fiction? Nie.

Nasza szkoła realizuje projekt „Laboratoria Przyszłości”.

Jest to program edukacyjny finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Misją „Laboratoriów Przyszłości” jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Wykorzystanie drukarki 3D podczas zajęć lekcyjnych, pozwala na uatrakcyjnienie zajęć poprzez kreatywne podejście do nauki. Zastosowanie drukarki 3D wraz ze wszystkimi jej możliwościami efektywniej przygotuje uczniów do kariery w inżynierii, projektowania oprogramowania 3D oraz udoskonali inteligencję przestrzenną, kompetencje cyfrowe oraz innowacyjne myślenie. Otwarta /przeszklona/ konstrukcja tego modelu drukarki pozwoli uczniom z bliska zobaczyć proces drukowania.

Pierwsze doświadczenia z drukarką 3D już za nami. 

Zaczynamy od małych projektów, ale już za niedługo kto wie ....