Copyright 2024 - Custom text here


W klasie III odbywały się lekcje w ramach projektu EkoEksperymentarium, którego organizatorem jest Grupa EkoEdukatorzy pod patronatem Ministra Klimatu i Środowiska. W czasie realizacji zadań projektowych wykorzystywano tablicę multimedialną programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie w formie gier interaktywnych poszerzali swoją wiedzę na temat ekologii, oszczędzania energii, wody, zasobów środowiska oraz uczyli się postaw proekologicznych.

Gry dydaktyczne tak przypadły do gustu dzieciom, że na ich prośbę link do strony EkoEksperymentarium został im przekazany poprzez Librus, by mogli korzystać z gier w dowolnym czasie, np. podczas wakacyjnych deszczowych dni.

 Wychowawca klasy: Agata Seta

Dzięki wirtualnej rzeczywistości (VR) uczniowie mogą badać trójwymiarowe obiekty i podróżować po świecie bez konieczności opuszczania sali lekcyjnej. Za nami pierwsze zajęcia w klasach 1-3 z wykorzystaniem okularów ClassVR, które zostały zakupione w ramach programu edukacyjnego „Laboratoria Przyszłości”. Aktywność z okularami VR była świetną zabawą połączoną z nauką. Uczniowie mieli możliwość m.in. podziwiać różnorodność flory i fauny zanurzając się na dnie oceanu, zobaczyć trójwymiarowe zwierzęta czy odwiedzić ciekawe miejsca, o których była mowa na lekcjach. Zajęcia dostarczyły uczniom sporej dawki wrażeń i dobrej zabawy. Z pewnością jeszcze nie raz będziemy wracać do tych emocjonujących doświadczeń.

Opracowała Agnieszka Nasiadko


Uczniowie klas 0-3 brali udział w zajęciach dotyczących obsługi drukarki 3D. Dużym zainteresowaniem cieszyły się gotowe już modele, które mogli oglądać. Uczniowie poznali elementy budowy drukarki, możliwość wymiany filamentu, a także wysokość temperatury potrzebnej do wydruku.

Podczas samego procesu drukowania 3D uczniowie obserwowali, jak urządzenie stopniowo tworzy obiekt, warstwa po warstwie. To dostarczało im wglądu w techniczne aspekty procesu, takie jak kontrola temperatury i prędkości drukowania.Wykorzystanie technologii druku 3D w procesie nauczania daje szansę na wykorzystanie metody projektowej zwiększając atrakcyjność prowadzonych zajęć lekcyjnych. Drukarka 3D umożliwia poprowadzenie niestandardowych zajęć, które utrwalą się w pamięci uczniów, a tym samym proces nauki jest efektywniejszy.

Opracowała Agnieszka Nasiadko

Dnia 04.04.2023r. na godzinie z wychowawcą uczniowie klasy 7 odbyli wirtualną podróż po świecie z wykorzystaniem okularów VR. Okulary te zostały zakupione w ramach projektu #Laboratorium Przyszłości. Na początku lekcji uczniowie obejrzeli krótki film o wirtualnej rzeczywistości oraz wysłuchali instrukcji prawidłowego korzystania z gogli VR. Później przenieśli się w wirtualny świat. Dzięki temu, przy wykorzystaniu okularów VR mogli siedząc w sali lekcyjnej pozwiedzać wiele miejsc. Były to między innymi: Madryt, Dubaj, Londyn, a także Paryż. Można było też wirtualnie popływać w głębinach morskich. Ta godzina z wychowawcą w innej odsłonie zachwyciła uczniów i teraz z niecierpliwością czekają na kolejne lekcje. Jesteśmy zadowoleni, że nowe technologie są dostępne dla naszych uczniów i możemy z nich korzystać.

Dnia 29 maja 2023r. uczniowie klasy V podczas lekcji matematyki korzystali z tablicy multimedialnej oraz drukarki 3D. Najpierw uczniowie oglądali film ze strony gwo.pl, później wybrali graniastosłup do wydruku 3D. Podczas zajęć uczniowie na bieżąco monitorowali przebieg drukowania modelu bryły. Podczas lekcji wykonano zdjęcia aparatem fotograficznym zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

 

Dnia 9 marca 2023r. uczniowie klasy IV podczas lekcji matematyki korzystali z tablicy interaktywnej, gdzie w aplikacji Matlandia oraz na platformie Learning Apps rozwiązywali ćwiczenia interaktywne dotyczące ułamków. Podczas zajęć robiono zdjęcia aparatem fotograficznym zakupionym z programu Laboratoria Przyszłości.

Od początku roku szkolnego 2022/2023 roku aparat fotograficzny ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości posłużył nam do dokumentowania wycieczek szkolnych, imprez i projektów:

Wykorzystanie interaktywnego monitora uatrakcyjnia zajęcia, pozwala uczniom przyswajać wiadomości w inny, ciekawszy sposób. Dzięki monitorowi, uczniowie mogą oglądać filmy edukacyjne, wykonywać ćwiczenia, aby powtórzyć wiadomości a także wyświetlać przygotowane przez siebie prace.

 

Zobaczyć Mur Chiński lub Dubaj – miasto marzeń i luksusu, poznać Układ Słoneczny od wewnątrz, zobaczyć jak w organizmie przepływa krew, odbyć podróż na inną planetę, czy też przenieść się w tropikalny świat dzikich zwierząt pływając z rekinami? Czy to science-fiction? Nie.

Nasza szkoła realizuje projekt „Laboratoria Przyszłości”.

Jest to program edukacyjny finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Misją „Laboratoriów Przyszłości” jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Wykorzystanie drukarki 3D podczas zajęć lekcyjnych, pozwala na uatrakcyjnienie zajęć poprzez kreatywne podejście do nauki. Zastosowanie drukarki 3D wraz ze wszystkimi jej możliwościami efektywniej przygotuje uczniów do kariery w inżynierii, projektowania oprogramowania 3D oraz udoskonali inteligencję przestrzenną, kompetencje cyfrowe oraz innowacyjne myślenie. Otwarta /przeszklona/ konstrukcja tego modelu drukarki pozwoli uczniom z bliska zobaczyć proces drukowania.

Pierwsze doświadczenia z drukarką 3D już za nami. 

Zaczynamy od małych projektów, ale już za niedługo kto wie ....