• PSP Mniszek

Copyright 2024 - Custom text here

3 czerwca o godzinie 5.50 uczniowie naszej szkoły pod opieką pań: Doroty Woźniak, Martyny Mindy, Moniki Odzimkowskiej oraz Pauliny Maciejewskiej spotkali się przed szkołą aby wyruszyć na upragnioną, długo wyczekiwaną  wycieczkę do Czech. Najpierw dotarliśmy do Adrspach, aby zwiedzić Skalne Miasto. Spacerując po tym urokliwym miejscu zobaczyliśmy niezwykłe formy skalne o zaskakujących nazwach, np. Rynek Słoni, Diabelski Most, Ząb Karkonosza, Dywan, Dzban. Po pokonaniu niezliczonej liczby schodków, zachwyceni widokami udaliśmy się na nocleg do stolicy Czech. Drugi dzień to zwiedzanie Pragi. Obejrzeliśmy m.in. Plac Wacława, pasaż handlowy Lucerna, ścianę Lennona, kościół z Praskim Jezulątkiem, Most Karola, Ratusz ze słynnym zegarem ORLOY, dzielnicę żydowską Jozefów, Synagogę Żydowską, Wieżę Prochową. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy po południu do hotelu. Po obiadokolacji spragnieni jeszcze większych wrażeń udaliśmy się znów na zwiedzanie Pragi. Warto było, ponieważ oświetlona nocą Praga jest przepiękna. Trzeci dzień to dalsze zwiedzanie miasta. Mogliśmy podziwiać panoramę Pragi z tarasu widokowego na Hradczanach oraz  Loretę, pałac biskupa praskiego, Zamek Praski, Pałac Schwarzenberga, Katedrę Wita, Klasztor na Strachowie, uroczystą zmianę warty na Praskim Zamku, Zamek na Hradczanach, ogrody Waldsteina, Małą Stronę, oraz Stare Miasto.
Z trudem żegnaliśmy się z tym pięknym miastem.

Zarówno uczniowie, jak i opiekunowie trochę zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, radości oraz poczucia dobrze i miło spędzonego czasu w późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do domów.