AKTUALNOŚCI
DZIEŃ CHŁOPAKA
„Chłopak to stworzenie takie, co to bywa różnorakie!
Są weseli i szaleni, nie brakuje wśród nich leni.
Czasem bardzo są poważni, często silni i odważni.
Wciąż nastroje swe zmieniają, plany różne obmyślają.
Ale mimo wszystkich wad, nudny bez nich byłby świat.
Więc dnia tego dziękujemy, że wśród stworzeń tych żyjemy!”
Z okazji Dnia Chłopaka przesyłamy Wam buziaka |
Dnia 30 września we wszystkich klasach odbył się Dzień Chłopaka. Dziewczęta razem z wychowawczyniami przygotowały na tę okoliczność poczęstunek, konkursy oraz upominki. Klasowe uroczystości rozpoczęły się złożeniem życzeń i odśpiewaniem „100 lat”.
SAMORZĄD
WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Na początku września w Publicznej Szkole Podstawowej w Mniszku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Wybory przeprowadzono zgodnie z regulaminem oraz harmonogramem, w obecności komisji wyborczej składającej się z nauczycieli i uczniów.
W głosowaniu wzięli udział uczniowie z klas. IV-VIII. Każdy uczeń miał prawo oddać jeden głos na wybranego kandydata. Komisja wyborcza czuwała nad prawidłowym przebiegiem głosowania oraz nad przestrzeganiem zasad.
Po zakończeniu głosowania komisja przystąpiła do liczenia głosów. Wyniki prezentują się następująco:
Zuzanna Gajewska kl. 6 - Przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego
Zofia Seredyn kl. 7 - Zastępca Przewodniczącej
Nikola Wasik kl. 8a - Sekretarz
Patrycja Śmiałek kl. 8a - Skarbnik
Zofia Grduk kl. 8a - Zastępca Skarbnika
Wybory przebiegły w spokojnej atmosferze, bez incydentów. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z programami kandydatów podczas wcześniejszych spotkań oraz debat przedwyborczych. Gratulujemy wszystkim wybranym i życzymy owocnej pracy na rzecz społeczności szkolnej.
Opiekunowie SU
Małgorzata Duchnik
Kamila Michałowska
Paulina Maciejewska
WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2023/2024
We wrześniu uczniowie wybierali swoich przedstawicieli, którzy tworzą Radę Samorządu Uczniowskiego oraz współpracujących z nią nauczycieli – Opiekunów. W tygodniowej kampanii wyborczej wzięło udział 5 uczennic – kandydatek do Rady Samorządu Uczniowskiego z klas IV – VIII. Były plakaty, ulotki, hasła i obietnice przedwyborcze. Ukoronowaniem akcji wyborczej były wybory w piątek 15 września. Komitet wyborczy złożony z Opiekunów zebrał głosy. Po ich skrupulatnym przeliczeniu wyłoniono skład Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2023/2024:
Agata Włodarska klasa VII b - przewodnicząca
Nikola Wasik klasa VII a - zastępca
Zofia Seredyn klasa VI - sekretarz
Patrycja Śmiałek - klasa VII a - skarbnik
Gratulujemy i życzymy samych sukcesów!
Uczniowie wybrali również Opiekunów Samorządu Uczniowskiego. Największą liczbę głosów zdobyli: p. Kamila Michałowska, p. Małgorzata Duchnik, p. Ewa Zjawińska.
Gratulujemy!
WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2022/2023
Jak co roku we wrześniu uczniowie wybierają swoich przedstawicieli, którzy tworzą Radę Samorządu Uczniowskiego oraz współpracujących z nią nauczycieli – Opiekunów.W tygodniowej kampanii wyborczej, która odbyła się w dniach 8 – 15 września wzięło udział 6 uczennic – kandydatek do Rady Samorządu Uczniowskiego z klas IV – VIII.Były plakaty, ulotki, hasła i obietnice przedwyborcze. Ukoronowaniem akcji wyborczej były wybory w piątek 16 września. Komitet wyborczy złożony z dwóch uczennic z klasy VIII ai ustępujących Opiekunów zebrał głosy. Po ich skrupulatnym przeliczeniu wyłoniono skład Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2022/2023:
Olga Dolega klasa VIII a - przewodnicząca
Kinga Siara klasa VIII a - zastępca przewodniczącej
Patrycja Śmiałek - klasa VI a - sekretarz
Nikola Wasik klasa VI a - skarbnik
Gratulujemy i życzymy samych sukcesów!
Uczniowie wybrali również Opiekunów Samorządu Uczniowskiego. Największą liczbę głosów zdobyli: p. Kamila Michałowska, p. Małgorzata Duchnik, p. Agata Ostrowska. Gratulujemy!
Ewa Zjawińska
Agnieszka Kalita
WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2021/2022
22 września 2021 r. odbyły się wybory zarządu Samorządu Uczniowskiego i Szkolnego Klubu Wolontariatu naszej szkoły. Było to dla całej społeczności szkolnej bardzo ważne wydarzenie, w którym uczniowie świadomie dokonali wyboru swoich przedstawicieli. Wybory SU oraz SKW poprzedziła krótka prezentacja, w czasie której kandydatki przedstawiły konkretne działania dotyczące samorządności i praworządności wśród uczniowskiej społeczności. Zgłosiło się 3 kandydatki z klasy VIII prezentując swoje sylwetki i plany działań. Pomysły działań były bardzo różne, np. organizowanie więcej akcji charytatywnych, dni tematycznych czy też organizowanie kiermaszu. Głosowanie było jawne, każdy uczeń mógł oddać jeden głos. Po podliczeniu głosów przez Opiekunki SU&SKW wszystko stało się jasne, że w skład Zarządu weszły:
Przewodnicząca Oliwia Augustyniak - Uczennica klasy VIIIA
Wiceprzewodnicząca: Wiktoria Prokop - Uczennica klasy VIIIA
Sekretarz, skarbnik: Zuzanna Sambor -Uczennica klasy VIIIA
Opiekunowie:
p. Ewa Zjawińska, p. Jadwiga Bednarek, p. Agnieszka Kalita
TORNISTER PEŁEN UŚMIECHU
„Tornister pełen uśmiechu” to ogólnopolska akcja organizowana przez Caritas. W tym roku tornistry zostaną przekazane dzieciom i młodzieży z polskich szkół na Ukrainie. Potrzebne były nowe lub nieużywane przybory szkolne, jak długopisy, kredki, pisaki, zeszyty, bloki rysunkowe, plastelina, farby, przybory geometryczne i nożyczki.
W dniu 23.09.2020rr. akcja ta została przeprowadzona w naszej szkole. Społeczność szkolna, Samorząd Uczniowski oraz Szkolne Koło Wolontariatu ogromnie zaangażowali się w pomoc dla dzieci i młodzieży z Ukrainy, chętnie przynosili przybory szkolne. Dzięki hojności naszych uczniów w ramach akcji "Tornister pełen uśmiechu" uzbieraliśmy: nożyczki - 11szt., ołówki - 32 szt., zeszyt- 86 szt., kredki - 22szt., klej - 14 szt., plastelina - 7 szt., zakreślacze - 8szt., linijki - 32 szt., gumki- 14 szt., strugaczki - 9szt., piórniki - 6 szt., bloki - 39 szt., długopisy - 64szt., pędzle - 11 szt., okładki na zeszyt - 9 szt., korektory - 2 szt., karteczki biurowe - 8 szt., flamastry - 3 opak., taśma klejąca - 2 szt., dziurkacz - 1 szt., naklejki na zeszyty - 7 szt., cyrkle - 3 szt., teczki -3 szt., plany lekcji - 4 szt.
Nad poprawnym przeprowadzeniem akcji czuwały opiekunki: p. Ewa Zjawińska, p. Jagoda Bednarek, p. Agnieszka Kalita.
AKCJA "SPRZĄTANIE ŚWIATA"
Głównym celem akcji „Sprzątanie świata” było rozbudzenie świadomości ekologicznej uczniów i odpowiedzialności za środowisko naturalne. Idea rozumiana jest jako łańcuch działań, którego początkiem jest tworzenie odpadów, ich selektywna zbiórka i kończący ją recykling. To także zachęta do działań na rzecz ochrony środowiska oraz poszanowania zasobów naturalnych i racjonalnej gospodarki odpadami. Akcja miała również na celu pokazać uczniom, że rozwiązaniem problemu zaśmieconego środowiska nie jest tylko coroczna zbiórka śmieci, lecz głównie zmiana nawyków w codziennym życiu, unikanie tworzenia odpadów oraz odpowiednie gospodarowanie nimi.
18 września 2020r. uczniowie klas VI A, VIB wraz z wychowawczyniami p. Agnieszką Kalitą, p. Anną Bursą zaopatrzeni w worki na zbiórkę śmieci i jednorazowe rękawice, już po raz kolejny uczestniczyli w akcji ekologicznej „Sprzątanie świata”. Akcję rozpoczęto pogadanką na temat zasad bezpieczeństwa oraz głównych celów akcji. Klasy pozytywnie zmotywowane szczytnym celem, miały wyznaczony teren wokół boiska Orlik, które solidnie posprzątano. Zebrane śmiecie to głównie: papier, plastik (różnego rodzaju i wielkości torebki, butelki) - 5 worków, szkło (głównie butelki) - 5 worków i zmieszane - 6 worków. Worki ze śmieciami zostały zebrane w wyznaczonym miejscu.
Wszyscy uczestnicy tegorocznej akcji „Sprzątania świata” wyrazili nadzieję, iż ich praca nie pójdzie na marne, a kolejna będzie mniej obfita w porozrzucane śmieci. Czynny udział w akcji dał im do zrozumienia, że należy dbać o swoje środowisko, o czystość otoczenia i jakie mogą być negatywne skutki zaniechania tych działań w przyszłości.
OGŁOSZENIE
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną stołówka zawiesiła działalność w PSP w Wolanowie dnia 12.03.2020 r. Dzieci uczęszczające na stołówkę, którym rodzice opłacili obiady na miesiąc marzec, nie wykorzystały w pełni kwoty podanej w deklaracji. Pieniądze, które pozostały w marcu, zostały przesunięte na miesiąc wrzesień 2020 r.
Wydawanie zaległych obiadów szkolnych zostaje wznowione z dniem 16.09.2020 r. Nowych uczniów, do korzystania z posiłków zapraszamy od 01 października po wcześniejszym przelewie na konto.
DOWOZY 2020/2021
ROZKŁAD DOWOZÓW W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA OBJĘTEGO DOWOZEM DO SZKOŁY l PRZEDSZKOLA ORAZ ODWOZEM ZE SZKOŁY I PRZEDSZKOLA
Dziecko ma prawo do:
- Zapewnienia mu bezpieczeństwa w czasie wsiadania do autobusu/busa
- Zapewnienia mu bezpieczeństwa w czasie jazdy.
- Zapewnienia mu bezpieczeństwa w czasie wysiadania z autobusu/busa.
Dziecko ma obowiązek:
1. Bezwzględnie wykonywać wszystkie polecenia:
- kierowcy autobusu,
- osoby sprawującej opiekę w czasie przewozu,
- nauczyciela sprawującego opiekę nad dziećmi oczekującymi na odwóz.
2. Przebywać w miejscu wyznaczonym przez nauczyciela w czasie oczekiwania na odwóz.
3. Wsiadać i wysiadać drzwiami do tego wyznaczonymi tylko w czasie postoju autobusu oraz w sposób nie uciążliwy dla innych uczniów.
4. W czasie jazdy zachowywać się zgodnie z regulaminem jazdy autokarem (nie przemieszczać się po autokarze, nie otwierać samowolnie okien w czasie podróży, nie wyrzucać jakichkolwiek przedmiotów z pojazdu, nie rzucać przedmiotami w pasażerów w pojeździe).
5. Pokryć straty spowodowane uszkodzeniem lub zniszczeniem przez niego wyposażenia autobusu (za uszkodzenie lub zanieczyszczenie autobusu mogą być pobierane opłaty uwzględniające koszty obowiązujące w chwili powstania szkody).
Kategorycznie zabrania się dziecku:
- Oddalania się od grupy bez zgody nauczyciela, opiekuna .
- Podchodzenia do autobusu do czasu wyrażenia zgody na wejście lub wyjście przez osobę sprawującą opiekę w czasie dowozu.
- Otwierania drzwi autobusu podczas jazdy oraz zajmowania miejsca w pobliżu kierowcy w sposób powodujący ograniczenie pola widzenia lub utrudniający prowadzenie pojazdu.
- Zachowywania się w sposób utrudniający pracę kierowcy oraz uciążliwy dla współpodróżnych.
- Zanieczyszczania pojazdu, otwierania samowolnie okien i wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów przez okna.
- Przewożenia przedmiotów:
a) które mogą wyrządzić szkodę innym uczniom,
b) cuchnących, zapalnych, łatwopalnych, wybuchowych, żrących, trujących i innych niebezpiecznych.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA OBJĘTEGO DOWOZEM DO SZKOŁY l PRZEDSZKOLA ORAZ ODWOZEM ZE SZKOŁY I PRZEDSZKOLA
W przypadku nie przestrzegania powyższego regulaminu dziecko zachowujące się nieodpowiednio i nie reagujące na uwagi nauczyciela, kierowcy i osoby opiekującej się podróżującymi może zostać ukarane:
- Naganą dyrektora szkoły/przedszkola z jednoczesnym powiadomieniem rodziców,
- Innymi karami przewidzianymi w statucie szkoły.
- UWAGA KOŃCOWA
- Nieznajomość niniejszego regulaminu nie zwalnia od odpowiedzialności za jego nieprzestrzeganie.
- Jeżeli w regulaminie jest mowa o autobusie należy przez to rozumieć również bus.
- Opiekun po zapoznaniu się z powyższym Regulaminem podpisuje oświadczenie, który stanowi załącznik do Regulaminu.
Załącznik do Regulaminu sprawowania opieki nad dziećmi
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021 (01.09.2020 r.)
Ze względu na obecną sytuację epidemiczną nie jest możliwe zorganizowanie uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego w tradycyjnej formie dla wszystkich uczniów.
Prosimy o zapoznanie się z harmonogramem i zasadami tegorocznego rozpoczęcia.
Wszystkich – uczniów, rodziców/opiekunów, nauczycieli obowiązuje dystans społeczny oraz dodatkowo zakrywanie ust i nosa przez rodziców.
Z dziećmi z oddziału przedszkolnego, klasy I i klas IV może przyjść TYLKO JEDNA OSOBA DOROSŁA!
W dniu rozpoczęcia roku szkolnego nie będzie kursował autobus szkolny. Dowóz uczniów rozpocznie się 2 września 2020 r.
Szanowni Państwo ze względu na bardzo dynamiczną sytuację prosimy o systematyczne śledzenie informacji na stronie szkoły na wypadek jakichkolwiek zmian.
Klasa |
Wychowawca |
Godzina |
sala |
oddział przedszkolny |
Barbara Panek |
1000 |
sala gimnastyczna |
I |
Małgorzata Zdybel |
1000 |
1 |
II |
Wiesława Kalita |
900 |
1 |
III |
Izabela Żurek |
900 |
2 |
IV a |
Renata Skrzek |
1000 |
13 |
IV b |
Martyna Minda |
1000 |
11 |
V |
Iwona Woźniak |
900 |
9 |
VI a |
Agnieszka Kalita |
900 |
13 |
VI b |
Anna Bursa |
900 |
7a |
VII a |
Ewa Zjawińska |
900 |
11 |
VII b |
Lidia Poprawska |
900 |
10 |
VIII |
Ewa Sadowska |
900 |
świetlica |
Organizacja zajęć w szkole – informacje dla rodziców i uczniów
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
- Do szkoły dzieci i uczniowie przychodzą (są przyprowadzani) o wyznaczonych godzinach i/lub zgodnie z planem dowozów.
- Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
- Rodzice i opiekunowie uczniów klas II-VIII przyprowadzający / odbierający dzieci do/ze szkoły nie mogą (bez wyraźnie uzasadnionej potrzeby) wchodzić do budynku.
- Rodzice uczniów klasy 0-1 mogą przebywać w szatni ze swoim dzieckiem z zachowaniem dystansu społecznego wobec innych rodziców i nauczycieli, zachowując zasady:
- 1 opiekun z dzieckiem / dziećmi
- opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
- Uczniowie klas 0, I, IVa wchodzą do szkoły wejściem bocznym (Wejście 2), pozostali uczniowie korzystają z wejścia głównego.
- Ze względu na konieczność zapewnienia szybkiej, skutecznej komunikacji z opiekunami ucznia, rodzice przekazują szkole co najmniej dwa sposoby skutecznego kontaktu (telefony, maile itp.); w razie zmian zobowiązani są do uaktualnienia danych.
- Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).
- Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
- Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. W klasach I-III uczniowie mogą zostawiać swoje rzeczy w wyznaczonych szafkach.
- Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy,
a w razie potrzeby także w czasie zajęć. - Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw.
- Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawki, rzeczy.
- Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej, a razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.
- Każdy uczeń klas IV-VIII ma przypisaną szafkę szatniową na swoje rzeczy. Uczniowie klas II i III oraz 0 i I mają oddzielne szatnie.
- Rodzice muszą liczyć się z wydłużeniem czasu oddania i odbierania dziecka ze szkoły, ze względu na stosowane procedury.
- Rodziców zobowiązuje się o przekazanie powyższych zasad wszystkim osobom, które będą przyprowadzać dziecko oraz osobom upoważnionym do odbioru dziecka ze szkoły.