AKTUALNOŚCI
Zbiórka plastikowych nakrętek
Prowadzona akcja charytatywnej zbiórki nakrętek kolejny raz przynosi budujące efekty i motywuje do jeszcze większego zaangażowania.
Pomoc z naszej strony dotarła do Krzysia Czupryna, chorego na Epidermolysis Bullosę. Jest to rzadka choroba genetyczna, która powoduje pękanie, defragmentację, tworzenie się pęcherzy i ran na skórze. Sprawia, że niemal każda czynność wiąże się z cierpieniem. Krzyś potrzebuje specjalistycznych opatrunków, bandaży, na ten cel rodzice Krzysia zbierają środki finansowe, m. in. ze sprzedaży nakrętek.
Jest nam bardzo miło, że mogliśmy przyczynić się w jakiejś części do wsparcia tego celu. Krzysiu, życzymy Ci samych bezbolesnych i beztroskich chwil!
Wszystkim uczniom, a także pracownikom szkoły, którzy włączyli się w naszą akcję serdecznie DZIĘKUJEMY-
Samorząd Uczniowski i Szkolne Koło Wolontariatu wraz z opiekunkami.
Akcja "Różowa kokardka"
W naszej szkole przeprowadzona została akcja "Różowa kokardka" zorganizowaną przez Stowarzyszenie Charytatywne „Filcaki wspierają dzieciaki” im. Bożeny Stawińskiej, której celem było zebranie środków na wsparcie osób zmagających się z nowotworem z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem. Dzięki ofiarności i zaangażowaniu całej społeczności szkolnej udało nam się zebrać 865 zł. Wszystkim serdecznie dziękujemy za okazane serce.
Sprzedano:
-
Małe różowe kokardki – 41 sztuk po 5zł = 205zł
-
Duże różowe kokardki – 17 sztuk po 10zł = 170zł
-
Gumki z kokardką 20 sztuk po 5zł = 100zł
-
Wsuwki z kokardką 18 sztuk po 5 zł= 90zł
-
Opaski z kokardką 20 sztuk po 15zł = 300zł
RAZEM: 865zł
Teatr TAK w naszej szkole
27 stycznia 2022 gościliśmy w naszej szkole Teatr TAK z Radomia. Dzieci miały możliwość nie tylko obejrzenia, ale także wzięcia udziału w dwóch spektaklach z elementami języka angielskiego.
Matematyczny Kalendarz Adwentowy
W dniach od 29 listopada do 17 grudnia odbył się szkolny konkurs ”Matematyczny Kalendarz Adwentowy”, skierowany do uczniów klas 4-8. Celem konkursu było rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych uczniów, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, popularyzacja matematyki wśród uczniów oraz mobilizowanie i motywowanie do rozwiązywania matematycznych problemów. Uczniowie wykazali dużą ciekawość konkursem, a wyniki przedstawiają się następująco:
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
„Kochamy Was,
kochamy całym sercem…”
To słowa piosenki, którą przedszkolaki powitały swoje Babcie i Dziadków w dniu Ich święta. Były też wiersze, inscenizacje i taniec. Na miłych gości czekały wykonane własnoręcznie przez wnuki prezenty.
Wychowawczynie oddziałów przedszkolnych: Barbara Panek i Kamila Kiljanek
Krajowa Odznaka Jakości eTwinning
Miło nam poinformować, że międzynarodowy projekt anglojęzyczny, w którym brali udział uczniowie klas 6 i 7b „The Calendar of Emotions & Values” został doceniony i wyróżniony otrzymując Krajową Odznakę Jakości eTwinning. Projekt trwał od października do stycznia i wraz z partnerami z Hiszpanii, Polski i Turcji uczyliśmy się o wartościach i emocjach, trenowaliśmy kooperację i komunikowanie się w języku angielskim oraz usprawnialiśmy narzędzia TIK w nauce języka obcego. Ciężka, sumienna i kreatywna praca uczniów została wyróżniona. Serdecznie gratuluję uczniom klas 6 i 7b.
Autor, koordynator projektu: Martyna Minda
Nasza szkoła uczestniczy w światowym projekcie UNICEF "Wszystkie Kolory Świata"!
W ramach akcji chętni uczniowie przygotowali własną szmacianą lalkę, która będzie symbolem pomocy, jakiej dzieci chcą udzielić swoim rówieśnikom z biednych krajów. Laleczki zostaną zlicytowane. Cena wywoławcza jednej laleczki wynosić będzie 10 zł. Jest to kwota, która umożliwia zaszczepienie jednego dziecka przeciwko najważniejszym chorobom wieku dziecięcego a tym samym uratowanie mu życia. Sprzedaż laleczek odbędzie się 28 stycznia 2022 roku (piątek) o godzinie 9.30 na dolnym korytarzu w szkole. Zachęcamy uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników szkoły do wzięcia udziału w licytacji.
Samorząd Uczniowski, Szkolne Koło Wolontariatu
Styczeń z projektem eTwinning ‘’The Calendar of Emotions & Values”
Styczeń w naszym projekcie był miesiącem emocji związanych ze stresem, obawami, strachem. Uczniowie brali udział w dyskusji na temat strachu, w której mogli się podzielić swoimi odczuciami. Uczniowie wraz z nauczycielami tworzyli chmury wyrazowe za pomocą aplikacji Mentimeter udzielając rad na stresowe sytuacje i tworząc wspólną receptę na walkę ze smutkiem i strachem oraz wyrażając swoją opinie na temat aktywności projektowych.
W miesiącu STYCZEŃ uczniowie z Polski, Hiszpanii i Turcji współtworzyli także komiks poruszający takie emocje jak strach i stres. Uczniowie udzielali się w dyskusji na temat przewidywanych perypetii głównego bohatera. Ponadto, uczniowie wzięli aktywny udział w grze online Blooket utrwalającej słownictwo z zakresu wszystkich miesięcy projektowych oraz uczestniczyli w spotkaniu online zorganizowanego za pomocą komunikatora Zoom. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele biorący udział w spotkaniu mogli wypowiedzieć się o swoich zainteresowaniach i pasjach, sposobach spędzania czasu wolnego czy też opisać naszą szkołę, lokalne środowisko, kraj, jak również wyrazić swoje spostrzeżenia i odczucia odnośnie samego projektu. Partnerzy projektowi stworzyli również stronę internetową podsumowującą nasze działania podczas całego przedsięwzięcia oraz wzięli udział w ankiecie ewaluacyjnej kończącej projekt. Styczeń był również miesiącem podsumowania i ewaluacji naszych działań. Z wypełnionych ankiet wynika, że projekt ‘’The Calendar of Emotions&Values” zapisał się do listy ciekawych, odkrywczych i miłych doświadczeń z nauką języka angielskiego! Z naszymi partnerami projektowymi, Hiszpanią, Turcją i Polską, nie żegnamy się; mówimy ‘do zobaczenia’!
Zachęcamy do obejrzenia podsumowania naszego projektu pod wskazanym linkiem:
https://sites.google.com/view/thecalendarofemotionsandvalues/home?authuser=0
Uczestnicy: Uczniowie klasy 6 i 7b
Autor, koordynator projektu: Martyna Minda